Retour en omruilen

Is het mogelijk één of meerdere producten te retourneren?

Je kan steeds (een deel van) jouw aankopen retourneren. We vragen wel om de producten ongebruikt en in de originele verpakking terug te sturen. Vraag je retouretiket aan via support@kinderenkoning.be aan, druk het etiket af en plak die op het retourpakket. Retourneren kost €5,50 vanuit België, €7 voor de andere landen. Indien het product met palettransport werd geleverd, gelieve dan contact op te nemen met de klantendienst voor prijsopgave.

Opgelet: vergeet niet om het retourformulier in te vullen en mee in het retourpakket te steken met jouw producten. Download hier jouw retourformulier.

Hoe kan ik mijn producten retourneren?

Colliverzendingen

Je kan jouw producten retourneren door de volgende stappen te volgen:

  • Vraag je retouretiket aan via support@kinderenkoning.be en vermeld je bestelnummer en producten die je wilt retourneren.
  • Druk het retouretiket af met de producten die je wilt terugsturen.
  • Gebruik een geschikte kartonnen doos om je producten in terug te sturen
  • Steek jouw producten samen met het retourformulier in de doos.
  • Plak het retouretiket niet rechtstreeks op de originele verpakking maar op de doos.
  • Lever het pakketje af aan een postkantoor of postpunt naar keuze.

Paletverzendingen

Je kan jouw producten retourneren door de volgende stappen te volgen:

  • Vraag je retouretiket aan via support@kinderenkoning.be en vermeld je bestelnummer en producten die je wilt retourneren.
  • Druk het retouretiket af met de producten die je wilt terugsturen.
  • Steek jouw producten samen met het retourformulier in de doos.
  • Plak het retouretiket niet rechtstreeks op de originele verpakking maar op de doos.
  • Maak een afspraak met de transporteur voor ophaling.

Opgelet: een retourticket is verplicht voor Frankrijk, Benelux en Duitsland. De kosten van retourzendingen die zijn ontstaan door het verzenden van pakketten zonder ons retouretiket betalen wij niet terug.

Hoeveel tijd heb ik om te retourneren?

Retourneren is mogelijk tot 3 maanden na de aankoop. Als je jouw volledige bestelling binnen de 14 dagen na ontvangst retourneert en dus gebruik maakt van je wettelijke herroepingsrecht, dan vergoeden wij ook de verzendkosten van de originele bestelling. (Let op: de verzendkosten voor het retourneren zijn ALTIJD voor rekening van de klant en zullen afgetrokken worden van de terugbetaling). Als je slechts een deel van je bestelling retourneert of later na het verstrijken van de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen, worden enkel de teruggestuurde producten terugbetaald.

Opgelet: vergeet niet om het retourformulier in te vullen en mee in het retourpakket te steken met jouw producten. Download hier jouw retourformulier.

Wanneer en hoe word ik terugbetaald?

Vanaf het moment dat we jouw retourzending hebben gecheckt en in goede staat hebben ontvangen, zullen we binnen veertien dagen jouw bestelling terugbetalen. We betalen je op dezelfde wijze terug als die waarmee je jouw aankoop betaalde.

Kan ik ook producten omruilen?

Het is helaas niet mogelijk om producten om te ruilen. Je kan voor jouw retourzending enkel een terugbetaling vragen. Als je van een artikel een andere maat/kleur wil bestellen, dan moet je opnieuw een bestelling plaatsen. Het duurt soms wel een tijdje voordat we retourpakketten ontvangen.

Ik ontving een defect of verkeerd artikel. Wat nu?

We doen er alles aan om jouw bestelling in perfecte staat op te sturen. Is het artikel toch beschadigd of heb je een verkeerd artikel ontvangen? Neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst en we zullen zo snel mogelijk een oplossing vinden. In dit geval is de terugzending uiteraard op onze kosten.

Opgelet: dit soort klachten moeten ons binnen de wettelijke termijn van 14 dagen gemeld worden.