Retour en omruilen

Na hoeveel dagen kan ik mijn pakket ten laatste retourneren?

Wilt u afzien van uw aankoop? Dan kan dat binnen de wettelijke termijn van 14 kalenderdagen. KinderenKoning verlengt deze termijn met 16 kalenderdagen. Daardoor heeft u 30 kalenderdagen tijd om af te zien van uw aankoop.

Deze termijn begint te lopen vanaf de levering van uw bestelling (voor een product).

Meld ons schriftelijk dat u wilt afzien van uw aankoop. Per e-mail (support@kinderenkoning.be), in een aangetekende zending of met het retourformulier.

Wanneer en hoe word ik terugbetaald?

Vanaf het moment dat u ons informeert dat u afziet van uw aankoop, heeft KinderenKoning veertien dagen om uw bestelling terug te betalen.

Wij wachten echter tot wanneer wij de retourzending ontvangen en nagekeken hebben.

Wij betalen u op dezelfde wijze terug als die waarmee u uw aankoop betaalde.

Wanneer en hoe moet ik het product terugsturen?

Stuur het geleverde product binnen 30 kalenderdagen terug nadat u ons informeerde over uw herroeping. Volg daarbij deze 3 stappen:

  • Vul het “retourformulier” in
  • Voeg het document bij het (de) artikel(en) dat (die) u terugstuurt
  • Verzend alles naar: EWINGS, Veldkant 39, 2550 Kontich, België

Mag ik een product uitproberen en daarna alsnog terugsturen?

U hebt het recht om uw aankoop uit te proberen en te inspecteren. Om zijn eigenschappen te leren kennen en om zeker te zijn dat het wel goed werkt. Net alsof u in een echte winkel bent dus. Niet meer en niet minder. Anders mag de verkoper het terug te betalen bedrag verminderen met de waardevermindering van het product.

Ik ontving een defect artikel. Wat nu?

U plaatste een bestelling op KinderenKoning en u ontving een defect artikel.

U heeft het defect pas ontdekt na de levering (bij het openen van de verpakking en/of bij het in elkaar steken ervan).

  • U stuurt een e-mail naar support@kinderenkoning.be.
  • In het onderwerp van uw e-mail vermeldt u het bestelnummer alsook het artikel waarover het gaat
  • U beschrijft het defect en u voegt enkele foto’s toe als bewijs.
  • Wij bezorgen uw omschrijving en foto’s aan de leverancier, dewelke ons vervolgens een gepaste oplossing adviseert:
    • U ontvangt bijvoorbeeld een gratis retourlabel om het defecte artikel retour te sturen, waarna u een nieuw artikel (onder garantie) ontvangt.
    • Of u behoudt het defecte artikel en ontvangt een nieuw artikel (onder garantie).
    • Of u ontvangt gratis wisselstukken om het defect te verhelpen.
    • Van zodra de leverancier ons de gepaste oplossing bezorgt, informeren wij u daarover.

Indien het defect te wijten is aan de transporteur (transportschade), gelieve ons dan zo snel mogelijk foto’s te bezorgen van de verpakking (waarop duidelijk te zien is hoe deze beschadigd is). In het geval van een defect door transport, verwijzen wij u graag door naar onze pagina “garantie”, waar u meer informatie vindt.

Ik ontving een fout artikel. Wat nu?

U plaatste een bestelling op KinderenKoning en u ontving een verkeerd artikel.

  • U stuurt een e-mail naar support@kinderenkoning.be.
  • In het onderwerp van uw e-mail vermeldt u het bestelnummer
  • U bezorgt ons het artikelnummer van het artikel dat verkeerd geleverd werd, alsook een foto
  • Wij bezorgen u een gratis retourlabel, waarmee u het artikel naar ons kunt terugsturen.
  • Wij bezorgen u in tussentijd het juiste artikel (op voorwaarde dat het artikel in voorraad is).

Ik heb het juiste artikel ontvangen, maar ik wens mijn artikel om te ruilen.

  • U stuurt een e-mail naar support@kinderenkoning.be.
  • In het onderwerp van uw e-mail vermeldt u het bestelnummer
  • U vult het retourformulier in
  • Vermeld daarop het artikelnummer van het artikel dat u wenst om te ruilen, alsook het artikelnummer van het nieuwe artikel dat u in de plaats wil ontvangen.
    • Indien de prijs dezelfde is, wordt uw artikel gratis verzonden
    • Indien de prijs duurder is, ontvangt u van ons een betaallink. Uw artikel wordt pas verzonden wanneer wij de betaling ontvangen hebben.
    • In de prijs goedkoper is, wordt uw artikel verzonden en wordt het verschil terugbetaald.

Contacteer ons

Bel +32 3 443 12 54
Direct antwoord op werkdagen.

Mail naar support@kinderenkoning.be
Antwoord binnen 24u op werkdagen.

Afhaalpunt eWINGS

Haal uw bestelling op in ons magazijn
Veldkant 39, 2550 Kontich (BE)

Openingsuren

Wij zijn elke weekdag geopend van 8u30 tot 12u00 en van 13u00 tot 17u30. In het weekend en op officiële feestdagen zijn wij gesloten.